Toţi trăim într-o mică sau mare măsură într-un glob. Al meu e de sticlă, şi încerc să îl înţeleg, prin tot ceea ce fac

sâmbătă, 9 aprilie 2011

Fiecare vede ce vrea

De cate ori, nu ai vazut un lucru, sau ai inteles un lucru, si ceilalti au inteles ceva total diferit? De cate ori? Asa in medie? Eu de exemplu, sincer, aproape de fiecre data vad, aud sau simt, o fac diferit. De rare ori se intampla ca cineva sa vada exact acelasi lucru. SI nu ma refer la vreo chestie absolut normala ca de exemplu un meniu snack box(stiu imi e foamne). azi de exemplu, am fost la teatru. Super tare piesa, dar la un moment dat m-am uitat in sala. era o scena care pe mine m-a scarbit, alti se distrau iar multi se uitau absenti. Aceasta ultima categorie, se gaseste mai oriunde asa-i? Orinde ai merge vezi cel putin 4-5 oamneni care se uita absenti.Apoi mai este ceva: eu de multe ori vad partea plina a paharului, dar de ce atunci cand vad partea goala, alti vad partea plina, sau numai paharul, sau fata de masa? de sigur ca multi ar zice ca raspunsul este simplu: pentru ca suntem diferiti. Dar daca suntem asa de diferiti cum se spune, de se tinde sa ai spirit de turma? ma enerveaza sincer. cel mai practic exemplu: de mii de ori am vazut o situatie banal...de prosteasca: la stop trec 2 grabiti si vin si ceilalti trecatori de multe ori chiar aproape toti dupa ei. masinile opresc, in cel mai bun caz, sau trec si ii rateaza la mustata claxonand ca tampitii.De cate ori vad aceasta scena ma gandesc sincer daca cumva darwin nu a gresit: poate nu ne tregem din maimute, ci din oi. maimutele gandesc totusi.
Si azi, revenind la teatru, cum era o piesa in 3 limbi: engleaza maghiara si romana, stateam si ma gandeam: printre spectatori sigur existau persoane care nu intelegeau romana si nici maghiara, numai engleza: ei ce au inteles? probabil nmumai partea spusa in engleza, si atunci...e drept sa spun ca a inteles ce vrea. Alt exemplu: eu REcunosc, nu stiu maghiara decat asa pe ici pe colo sa mai raspund uneori in limba ei unei batrane care incerca sa imi zica ceva, si ca sa nu dau ca tampita din umeri, m-am mai interesatt ce sa ii raspund. ASa ca nici eu azi nu am inteles partile in maghiara, deci eu am inteles numai o parte, si numai ce am vrut eu sa oberv si inteleg. LA o parte care efectiv m-a plictisit, nu am observat probabil ce stiu eu ce miscare care era cheia ce dezlega bla bla bla.
Zilele trecute, printr-o cautare extrem de grea(4 clikuri si un videoclip interesant) am ajunsa sa imi descarc filmul Begotten. Si inainte, deoarece vazusem ceva scene m-am gandit sa citesc despre el, sa nu mor prosta cum ar veni. Am citit si despre regizor sau producator, cum s-o numi, si mi-a atras atentia faptul ca l-a inspirat faptul ca era sa moara intr-un accident de masina la varsta de 19 ani. Apai cam atat mi-a trebuit, cum ar veni. Tot filmul l-am vazut ca pe experienta lui. Fiecare moment l-am asociat cu accidentul. Si scena de inceput am reusit cumva sa o asociez cu faptul ca, in momentul in care el a avut efectiv accidentul si-a amintit de copilaria. scena aceea care trebuia sa fie conceperea omului, eu am vazut-o asa. cine o sti ce au vazut altii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu:D

Fotografia mea
Sunt o persoana extrem de optimista. Imi place albastrul si sa citesc carti. Sunt uneori foarte aiurita si oarba in ceea ce priveste persoanele din jur. am cosmaruri des si destul de puternice si asta uneori imi afecteaza starea de sprit.intotdeauna voi incerca sa nu il fac sa se simta prost cel de langa mine, dar nu reusesc tot timpul:)) cam atat.